Wywrotka

Charakterystyka wywrotki

Pojazd, nazywany wywrotką, zaopatrzony jest w ruchomą skrzynię ładunkową. Można ją przechylać do tyłu i na boki, umożliwiając szybkie i samoczynne rozładowanie przewożonego transportu. Wywrotki sprawdzają się w transportowaniu wszelkich produktów sypkich, węgla, materiałów budowlanych, złomu, żwirów, płodów rolnych, typu rośliny okopowe, itp. pojazdy posiadać mogą skrzynie wykonane ze stali, aluminium oraz typu half-pipe. Ich dopuszczalna masa całkowita może wynosić 36 ton, a pojemność mieści się między 24 m sześcienne do 55 m sześciennych.

Typy wywrotek

– Wywrotki o DMC od 26 ton do 32 ton

– Wywrotki o DMC od 26 ton do 32 to.

– Wywrotki o DMC od 18 ton do 26 ton

– Wywrotko o DMC od 6,5 ton do 18 ton

– Wywrotki o DMC od 3,5 ton do 6,5 ton

Materiały używane do konstrukcji różnego rodzaju wywrotek, ze względu na rodzaj wykonywanych czynności, odznaczają się dużą trwałością i odpornością na ścieranie. Zastosowanie odpowiedniej zabudowy wywrotek do podwozia, pozwala na skuteczniejsze wykorzystanie samochodów ciężarowych oraz przyczep.

Konstrukcje wywrotek

Właściwa konstrukcja skrzyni ładunkowej pozwala na jej wykorzystanie w różnych warunkach. Wywrotki poddawane są testom wytrzymałościowym, dzięki czemu przeznaczane są do trudnej pracy, czasami w ekstremalnych warunkach. Do najpopularniejszych konstrukcji wywrotek należą:

  • Aluminiowe z klapą ze zsypem. Zamkniecie znajduje się z tyłu pojazdu. Skrzynia ładunkowa została wykonana z paneli aluminiowych, a rama ze stali STRENX. Osie pojazdu występują w wersji tarczowej lub bębnowej. Pojemność wynosi od 26 m3 do 45 m3.

  • Wywrotka aluminiowa. Posiada tylne zamknięcie typu : klapo-drzwi. Skrzynia ładunkowa to panele aluminiowe, a rama wykonana została ze stali STRENX. Osie pojazdu występują w wersji tarczowej lub bębnowej. Pojemność wynosi od 35 m3 do 60 m3.

  • Wywrotka z tylnym zamknięciem. Posiada zsyp typu: rynna. Skrzynia ładunkowa została wykonana z aluminium, a rama ze stali STRENX. Osie pojazdu występują w wersji tarczowej lub bębnowej.

  • Wywrotka stalowa. Posiada zamknięcie typu: klapo-drzwi. Skrzynia ładunkowa i rama zostały wykonane ze stali STRENX. Osie pojazdu występują w wersji tarczowej lub bębnowej. Pojemność wynosi od 38 m3 do 60 m3.

  • Wywrotka stalowa zaopatrzona w tylne zamknięcie typu: klapa ze zsypem. Skrzynia ładunkowa i rama zostały wykonane ze stali STRENX.Osie pojazdu występują w wersji tarczowej lub bębnowej. Pojemność wynosi od 25 m3 do 40 m3.

  • Wywrotka aluminiowa typu lekkiego. Wykonana została z paneli aluminiowych, których szerokość sięga 30 mm. Właściwością nowoczesnych paneli aluminiowych jest podwyższona wytrzymałość na ścieranie.

Każda wywrotka musi posiadać numery rejestracyjne. Numery muszą posiadać przepisowe rozmiary i być dobrze widoczne, dlatego powinno się je nanieść na burtę samochodu ciężarowego samowyładowczego oraz na przyczepę samowyładowczą w kontrastujących kolorach. Stosowne rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym nr 186 z 2007 r. w pozycji 1322. Zwolnione z obowiązkowego oznakowania są te pojazdy, które nie posiadają burty w postaci płaszczyzny.

  • tags

Related Posts

Got Something To Say: